tommy hilfiger

Inför lanseringen av Tommy Hilfigers nya parfym Impact använde distributören Sæther sig av oss för att nå ut med deras pressutskick. Klassiska pressutskick innebär en valfrihet för influencers att sprida händelsen i sina sociala medier. Detta gör att det kan vara utmanande att garantera och beräkna en exakt spridning. För att garanterat undvika ett sådant utfall tog vi ett större grepp kring lanseringen. Förutom personliga utskick till 8 utvalda profiler, arrangerade vi en fotografering med fem av våra inhouse influencers. Det satte verkligen fart på spridningen och samtliga profiler lyfte lanseringen av den nya doften i sina sociala medier. Vi arbetade även med tryckt press där parfymen uppmärksammades som sommarns nya doft i ett uppslag i magasinet Premium Magazine.

Själva pressutskicket bestod av ett utskick i två delar. Det första pressutskicket gick av stapeln 27 april till tre specifikt utvalda profiler – Gustav Broström, Bishara och Andreas Wijk. Andra utskicket skedde 4 maj och gick ut till fem ytterligare profiler – Benjamin Ingrosso, Daniel Paris, Viktor Frisk, Josef Loco och Chand Smith.

Sammanlagt beräknas satsningen ha en räckvidd på 500.000 personer.

Content

Fler kundcase

Secured By miniOrange