john frieda

Tillsammans med hårvårdsmärket John Frieda gjorde vi under oktober 2020 en digital kampanj i Sverige och Norge för märkets nya hårvårdsserie ”Frizz Ease”. Inför satsningen valde vi noggrant ut profiler att agera ansiktet utåt för John Friedas produkter. Frizz ease är en produktserie som specificerar sig på skandinaviskt hår och att få bukt på det typiska småhåren som gärna spretar.. Inför kampanjen var det viktigt att hitta profiler som genuint matchade med både produkt och varumärke. För att nå ut till rätt målgrupp arbetade vi- på den svenska marknaden, med högaktuella Åsa Ingrosso och Josefin Olsson. På den norska marknaden representerades John Frieda av profilen Camilla Aastorp som driver det framgångsrika instagramkontot @Treningsfrue. Tillsammans nådde profilerna ut till ett brett segment av konsumenter – alla i linje med John Friedas målgrupp. Tack vare en lyckad matchning mellan kund och influencer hade produkterna sålt slut hos både Åhléns och Apoteket kronan under 24h. 

Genom ett gediget upparbetat kontaktnät med flera av Skandinaviens största influencers hjälper vi även till i förhandlingarna genom skapandet av prisvärda kampanjer där kunden får rättigheter att använda influencers material utöver de nedslag profilerna gör i sina sociala medier. I samarbetet med John Frieda hjälpte vi även till med innehållsproduktion i form av klippta och redigerade reklamfilmer skapade utifrån det rörliga material profilerna publicerade i sina sociala medier. På så sätt kunde kampanjen leva vidare ytterligare 30 dagar via annonsering i form av Facebookads.

 

Content

Fler kundcase