INC.redible Cosmetics

I samband med den brittiska skönhetsjätten INC.redible Cosmetics lansering i svenska H&M butiker fick Real Time Media uppdraget att marknadsföra händelsen.

Tillsammans med INC.redible gjorde vi en heltäckande satsning i både digital och fysisk form med fokus på deras makeup-linje. Inför lanseringen tog vi ett helhetsgrepp kring varumärket och såg till att INC.redible var på allas läppar – bokstavligen.

Från maj till augusti 2019 handplockades över 100 influencers – från micro till macroprofiler, för att matcha INC.redible målgrupp. Bland dessa agerade nio av dem ambassadörer i syftet att säkerställa en genuin och ärlig marknadsföring. Vårt uppdrag bestod av att se till att varumärket inte bara nådde ut brett, utan rätt. 518 Instagram updates (post, stories and lives), 8 vloggar/YouTube och 4 blogginlägg senare hade de digitala kampanjerna nått en räckvidd på över 4,5 miljoner unika personer rakt i linje med varumärkets målgrupp.

För att knyta ihop marknadsföringssäcken – var en väsentlig del av strategin att skapa en härlig känsla kring varumärket. Tillsammans anordnade vi 5 mindre pressfrukostar (där minst 10 influencers närvarade) – alla i olika mysiga atmosfärer. Utöver dessa anordnades en meet and greet i centrala Stockholm tillsammans med två av ambassadörerna, en festivalresa till Lovebox i London, en exklusiv efterfest på Way Out West och som spiken i kistan – en stor avslutningskväll på Hallwylska palatset i Stockholm. Här närvarade hundratal gäster som tillsammans dansade under bar himmel där lysande neonlampor fick sminket att lysa i Stockholmsnatten.

Fler kundcase

Secured By miniOrange