Wet n wild

Wet n wild har sedan 1979 varit ett prisvärt, betrott varumärke som gjort makeup tillgängligt för alla beauty-älskare. Med ett brett produktsortiment, stort utbud av färger och exceptionell kvalitet till fantastiska priser, når märket ut till konsumenter av alla åldrar, etniciteter och ekonomisk status. Alla produkter är 100% fria från djurtester och många produkter i sortimentet är även helt veganska.

Wet n wild är ett varumärke i ständig utveckling som följer de senaste makeuptrenderna med målet att ta fram produkter av den bästa kvalitén till det bästa priset. I december 2020 kickade vi igång ett roligt samarbete med makeupartisten Johanna Herrstedt och influencerna Josefin Olsson och Mirabell Lundgren. Syftet med kampanjen var ökad konvertering på den svenska marknaden. 

Samarbetet bestod av två nedslag där profilerna arrangerade en tävling där de delade ut ett generöst pris av sminkprodukter från Wet n wild. För att delta var kraven att följa Wet n wilds instagramkonto: tagga två vänner och skriva en motivering i profilernas kommentarsfält. Upplägget genererade både en stor mängd nya följare till Wet n wilds instagramkonto och en enorm spridning till återförsäljaren Bangerheads hemsida som via länk i swipe-up funktionen sålde slut stora delar av Wet n wilds sortiment.

Kombinationen mellan profilerna speglade Wet n wilds viktigaste budskap; kvalitet, genom marknadsföring med sminkgurun Johanna och prisvärdhet, genom profilerna Josefin och Mirabell som är två av Sveriges starkaste namn bland en yngre målgrupp. 

Samtliga nedslag gjordes i december och utöver det skapades video-ads av deras material som rullade på sociala medier i 30 dagar. Tack vare denna kombination blev resultatet en väldigt lyckad kampanj där räckvidden sköt i taket.

Content

More cases

Secured By miniOrange