ELVIE

Det stora, innovativa märket grundat av kvinnor från UK, har äntligen kommit till Sverige! Elvie Pump utgår ifrån ett kvinnligt perspektiv och använder kunskap från ingenjörer, forskare och designers för att lösa ett verkligt behov – en smidig, diskret och trådlös bröstpump anpassad för kvinnor i rörelse. Förutom bröstpumpen har de en rad innovativa produkter för kvinnor i alla skeden i livet. Med ett genuint kvinnligt perspektiv och designexpertis i världsklass arbetar de för att förändra kvinnors syn på sig själva och stärka den kvinnliga kroppen.

Vi är därför stolta över att få bidra till Elvie Pumps expandering i Norden och framför allt den svenska marknaden. Under sista delen av 2020 skapade vi en inspirerande kampanj med starka power mamas med syfte att sprida Elvies Pumps budskap och innovativa produkter till kvinnor runt om i Sverige. För kampanjen handplockades superinflucencern (som även driver en av Sveriges största podcasts) Lovisa Wallin, Sveriges största Influencers inom förlossningsfrågor Asabea Britton samt Hanna Persson (HanaPee) som ofiltrerat fångar sin vardag i genuina posts. Dessa tre valdes noggrant ut för att dels nå ut brett och dels träffsäkert nå rätt målgrupp för kampanjen ”Elvie Pumps”. 

Kampanjens tema var att ”fånga” profilerna i deras vardag, där de använder bröstpumpen samtidigt som de gör sina vardagliga aktivitet som att handla, ha ett möte eller sminka sig. I december gjorde profilerna uppdateringar på Instagram. Utöver det skapades video-ads av deras material som rullade på Facebook i 90 dagar. Syftet med kampanjen var att skapa en varumärkesbyggande aktivitet för Elvie Pump men även att öka medvetenheten hos kvinnor om att bröstpumpning inte måste vara krångligt och stå i vägen för livet. Kampanjen blev väldigt framgångsrik under perioden och har lett till fortsatt samarbete mellan Real Time Media och Elvie Pumps.  

Content

Fler kundcase

Secured By miniOrange