ecooking

Under hösten 2020 anlitade det danska hudvårdsvarumärket Ecooking oss för hjälp med att sticka ut i den svenska hudvårdsdjungeln. I kampanjen togs ett helhetsgrepp kring marknadsföringen och kombinerade Influencer Marketing med annonsering på sociala medier. Här ansvarade vi även för innehållsproduktionen där vi hjälpte till med filmning, klippning och redigering av reklamfilmer. Syftet med kampanjen var att lyfta hela Ecookings hudvårdslinje i en stor kampanj på Lyko.se. 

Vi såg till att hitta rätt profiler som på ett genuint sätt kunde representera varumärket för att säkerställa en ökad konvertering och varumärkesbyggnad. Till kampanjen valdes hudvårdsexperten John Valencia och 11-barns mamman Madeleine Ilmrud ut. 

John Valencia är auktoritär influencer inom kategorin hudvård och har bloggat om ämnet sedan 15 år tillbaka. Han besitter otroliga kunskaper inom både hudvård och skönhet och har koll varenda liten detalj – från olika typer av behandlingar till vilket verkande ämne som bör tillföras i hudvårdsrutinen för optimalt resultat.

Madeleine Ilmrud driver en av Sveriges största och mest besökta mammabloggar. Hon är känd från sin medverkan i TV4s program “Familjen Annorlunda” och är mamma till 11 barn. På sin instagram lyfter hon sina intressen och har koll på det mesta inom hudvård, skönhet och inredning. Madeleine har en otroligt väletablerad relation till sina följare och en styrka att nå ut till stora delar av svenska marknaden.

Under kampanjen gjorde John och Madeleine varsin post i flödet samt en story-haul där de visade upp sina hudvårdsrutiner och favoritprodukter från Ecooking. Materialet av från respektive story klipptes ihop till varsin reklamfilm som sedan annonserades ut på Instagram och Facebook. Kombination av facebookannonsering och nedslagen de bådas Instagram gav en exponering på 500.000.

Secured By miniOrange